Externí marketingové oddělení

I menší firmy mohou mít dobrý marketing. A dokonce je nemusí stát mnoho peněz. Jen to nesmí dělat sami a podomácku. Tudy cesta nevede.

Potřebujete spravovat sociální sítě, vyvíjet produkty, vyrábět prezentační materiály, vytvářet speciální obchodní nabídky, realizovat výstavy, komunikovat směrem ke klientům i k vlastním zaměstnancům? U vás ve firmě ale není nikdo, kdo by této práci opravdu rozuměl a průběžně ji realizoval? V tom případě čtěte dál, vyplatí se vám to.

 

Když už vás nebaví chodit slepými uličkami

Služby externího marketingového oddělení využívají zejména malé a středně velké společnosti, které potřebují řešit své marketingové potřeby na profesionální úrovni, ale nevyplatí se jim zřizovat vlastní plnohodnotný (rozsáhlý) marketingový tým.

Tyto společnosti mívají za sebou etapu plnou pokusů a omylů, kdy se marně snažily řešit marketing pomocí asistentek, personalistek, účetních a grafiků v tiskárně. Už zjistily, že přes veškerou jejich snahu byl výsledek téměř vždy stejný. Amatérský, opožděný, nefunkční, nahodilý a někdy taky tak trochu na ostudu.

 

 

Co takové externí marketingové oddělení vlastně dělá

V prvé řadě vyvíjíme a prosazujeme firemní marketingovou strategii. Bez toho se totiž smysluplný a efektivní marketing dělat nedá. Na výrobě této strategie přirozeně spolupracujeme s top managementem partnerské společnosti. Marketingovou strategii obvykle aktualizujeme dvakrát až třikrát do roka. No a potom se ujímáme řízení a realizace marketingových aktivit. A to buď všech, nebo jen těch, na kterých se domluvíme.

 

Jak ta spolupráce probíhá

S našimi partnery komunikujeme a spolupracujeme na denní bázi. Pracujeme od devíti od rána do pozdního večera. A když něco hoří, což se v marketingu občas stává, pracujeme někdy i o víkendu. Je to stejné jako kdybychom byli součástí vaší společnosti, jen sedíme ve vedlejších kancelářích. Je to možná překvapivé, ale funguje to velmi dobře, i když pracujeme pro společnosti sídlící na druhém konci republiky. O hladký průběh spolupráce, předávání informací a podkladů, se starají vždy dva koordinátoři. Jeden z naší strany a jeden ze strany partnerské společnosti.

 

Co v rámci této služby děláme nejčastěji

Vytváříme produktové a akční nabídky, prodejní stimuly, vyjednávací a argumentační postupy. Tvoříme obsahy a designy reklamních a prezentačních materiálů. Od těch nejmenších po největší, od tisku po elektro výstupy. Vyrábíme komunikační obsahy pro prezentace na webových stránkách a sociálních sítích. Tvoříme image společnosti i klíčových manažerů, píšeme texty, proslovy, scénáře pro interní i externí prezentace. Vyrábíme webové a prezentační animace, produktové, personální i eventové fotografie. Spravujeme webové stránky, tvoříme klientské a zaměstnanecké soutěže. Nakupujeme média, komunikujeme s novináři.

 

Proč tento postup funguje

Protože nečekáme, až nám někdo řekne, co máme dělat. Přebíráme zodpovědnost za denní i strategické řízení marketingových aktivit. Protože jsme placeni pouze za to, co skutečně odvedeme.

 

A jak je to s cenou

Zodpovědnost za řízení marketingových aktivit přebíráme výměnou za měsíční paušální poplatek. Jeho výše se odvíjí od rozsahu dohodnutých prací. Obvykle se pohybuje od třiceti do padesáti tisíc korun.

Cena za výrobu obsahu a designu jednotlivých prezentačních materiálů se stanovuje případ od případu a je schvalována před zahájením prací.

Cena za výrobu řidící strategie se odvíjí od ceny našeho poradenského/školícího dne, což aktuálně (2023) činí 42.000 Kč bez DPH.

 

Pomáhal jsem při řešení mnoha obtížných manažerských situací. Proto jsem si docela jistý tím, že téměř na každou potíž se dá nalézt správné řešení. Většinou pomůže rozum a znalosti, někdy kreativita a někdy je potřeba lépe využít emoce. Specializuji se na řešení konfliktů vyvolaných tlakem změn, znovunalezení ztracené motivace a na řešení potíží spojených s profesním "vyhořením".

Jan Lazar

specialista HR projektů, mediátor

Reference