Marketing ať dělají marketéři

Jak poznáte, že váš marketing nebo marketér nefunguje tak, jak by měl?

  Vaše komunikační a prodejní kampaně vznikají jen tehdy, když na ně vy jako majitel nebo ředitel firmy osobně dohlížíte.
  Nemáte vytvořený plán konkrétních marketingových výstupů na období nejbližších šesti měsíců.
  Nemáte vytvořenou řídící strategii.
  Nerealizujete komunikační kampaně, ale jen nahodilé solitérní události.
  Nemáte lidi, kterým byste zadali řízení a koordinaci marketingových aktivit.
  Nemáte u vás nikoho, kdo by dokázal vytvořit obsahy a nákupní motivy nabídek, texty k nabídkám, inzerátům a prezentacím, tvořit grafické výstupy.
  Z vašeho marketéra se stal jen nákupčí.
  Váznou vám leady, produkce prodejních nabídek, frekvence komunikačních aktivit.

 

 

Přemýšlíte o tom, proč vám marketing nefunguje?

Nejspíše je to proto, že ve firmě nemáte pro tuto práci kvalifikované lidi, nemáte potřebné know how a nejspíše ani pracovní nástroje.
Pokud si pod marketingem představujete jen občasné inzeráty, vánoční večírky, předváděčky, firemní logo, vizitky, lajky k fotkám na sociálních sítích, buďte si jisti, že potřebujete pomoc. Vyrábíte akční nabídky, kde je jediným tahákem sleva z ceny? I v tomto případě si buďte jisti, že potřebujete pomoci. Řeší při přípravě eventu vaši lidé hlavně to, co se bude jíst a pít? Tak co myslíte, potřebujete pomoci?

 

Čím si můžete být jisti?

Pokud jsou u vás řízením a realizací marketingových aktivit pověřené asistentky, účetní, recepční, grafici, finanční ředitelé, juniorští marketéři, nemůže to dopadnout dobře. S tímhle přístupem byste měli rychle přestat, protože jdete přímou cestou do marketingových pekel. Pozor, to je praxí tisíckrát ověřená zkušenost.

 

Proč marketing ani hlava firmy nezachrání?

Protože ani CEO, ani obchodní ředitel, ani majitel firmy nemohou mít na tuto práci dost času. Mají jiné povinnosti, jiné úkoly, a obvykle ani oni nejsou marketingovými experty.

 

Zkuste si odpovědět na tyto otázky:

  Máte markeťáka nebo spíše jen nákupčího externích služeb?
  Je váš markeťák iniciativní a samostatný nebo je to spíše jen administrátor vyčkávající na váš povel a zadání?
  Umí váš markeťák vytvořit řídící a marketingovou strategii?
  Je váš markeťák odborně zdatný a tvůrčí? Dokáže sám napsat dobrý text, vytvořit výborný inzerát, akční nebo obchodní nabídku?
  Pokud tomu tak není, nemůžete očekávat, že se u vás změní něco k lepšímu.

 

Nechte marketing dělat marketéry

Pokud jste došli k závěru, že se s marketingem anebo s vašimi marketéry pořád jen bezvýsledně trápíte, spojte se s námi.  Převezmeme řízení a realizaci vašich marketingových aktivit.

 

 

Není potřeba neustále znovu vymýšlet kolo, stačí správně využít známé metodiky a postupy. Úspěšné dokončení projektu ale ani dobré pracovní postupy nezaručí. Klíčoví jsou lidé. Náš rozum a naše emoce jdou totiž neoddělitelně ruku v ruce. Jako manažer jsem vybudoval a vedl týmy v menších firmách i v nadnárodních korporacích.

Ing. Vladan Kukol

specialista projektového řízení

Reference