Na počátku devadesátých let se na českém trhu s rychlostí bouře prosadily stavební výtahy značky Böcker. Získaly si nejen respekt, ale i významný podíl na trhu. Tak rychlý a výrazný úspěch s sebou přinesl ale uspokojení, které u prodejců těchto výtahů zřejmě oslabilo hlad po dalším úspěchu. V dalších letech následoval sice pomalý, zato trvalý ústup z dobytých pozic. A tak to šlo dlouho. Ale v posledních dvou letech došlo k zásadnímu obratu. V Čechách i v Německu nastoupila nová generace manažerů.
O firmě, která má v Německu dominantní pozici
V současné době firma Böcker vyrábí přibližně 2.600 zařízení ročně a její roční obrat se pohybuje okolo 55 miliónů EUR. Ve výrobním programu má deset produktových řad. Nejrozměrnějšími produkty jsou stavební výtahy a jeřáby určené na podvozky nákladních aut, nejprodávanější a tedy nejrozšířenější jsou mobilní stavební výtahy převážené za osobními auty, k plnění speciálních manipulačních potřeb jsou určené výtahy pro tvorbu stavebních konstrukcí, zdvih osob a přesun nábytku.
V roce 2015 došlo v této firmě ke změně, která měla zásadní dopad jak na výrobu, tak na obchod. Do čela firmy nastoupil Alexandr Böcker, vnuk zakladatele společnosti a spolu s ním na pozici šéfa exportu nastoupil Andreas Sparrer. Události dostaly zcela jiný spád. Do centra pozornosti se dostala i Česká a Slovenská republika. Firma vytvořila program cílené a aktivní podpory prodeje svých produktů. Nákup stavebních výtahů nebyl nikdy tak výhodný, jako je právě v tomto období.
TopKarMoto - hlava a ruce, které umí pracovat
V roce 2014 se firma Böcker rozhodla pro výměnu svého dosavadního obchodního zastoupení v ČR a SR. Vybrala si společnost TopKarMoto. Tato společnost, která se doposud věnovala především prodeji a servisu horských strojů - roleb značky PistenBully a traktorů značky Reform, totiž prokázala, že své práci rozumí. U obou těchto produktů se vypracovala na pozici jedničky trhu. Navíc má rozsáhlé servisní zázemí. Lidé z TopKarMoto se do svého nového úkolu zakousli s plnou vervou a hned během prvního roku se jim podařilo zvýšit prodeje stavebních výtahů značky Böcker o 240%. Největší zájem měly staveb-ní firmy o dva typy strojů. Tím prvním byl Simply, středně velký stavební výtah určený k převozu za osobním vozem a pro instalaci ve stísněných podmínkách. Tím druhým byl Toplift, menší stavební výtah, který je možné postavit za pár minut téměř kdekoli a přesouvat materiál až do výšky třetího nebo čtvrtého patra.
Stavební výtahy, které jsou cenově zvýhodněné
Aby Böcker a TopKarMoto podpořily prodej stavebních výtahů, rozhodly se pro agresivní obchodní politiku. V překladu to znamená, že na omezený čas radikálně snížily cenu svých nejžádanějších produk-tů. Simply a Toplift se tak dají pořídit až o třetinu levněji. TopKarMoto navíc přišlo i s konceptem „radosti navíc “. Ke každému stroji dodává navíc některý z funkčních doplňků nebo náhradních dílů. Je to pro nakupujícího zisk, který se obvykle pohybuje v řádu tisíců ale i desetitisíců korun.
Jaký stroj se dostává do popředí zájmu
Jak jsme už uvedli, až doposud byl nej-větší zájem o stroje Simply a Toplift. Nyní se ale těžiště pozornosti pomalu ale jistě posouvá ke stroji Junior. Důvod? Zásadně se rozšířily možnosti využití stroje. A to především díky novým přepravním košům, plošinám a klecím. Budete -li chtít dopravit střešní tašky na střechu nebo cihly do vyšších pater, můžete využít klasický koš s ochranným zábradlím, který pojíždí po kolejnicích na vozíku rychlostí až 42 metrů za minutu. Což je opravdu rychlé. Pro transport oken, sádrokartonových desek nebo solárních panelů využijete základní plošinu, kterou jednoduše přes rychlouzávěr zaměníte za klasický přepravní koš. A když budete do hotové budovy stěhovat nábytek, nasadíte na vozík širokou plošinu s regulací náklonu, tak aby při přepravě nábytku byla vždy ve vodorovné poloze.
Nedávno ale uvedl výrobce na trh i speciální přepravní klec pro přepravu rozměrnějších lešenářských dílů, kterou stavební firmy používají při stavbě lešení. V čem je tento stroj specifický? Přepravní klec má svůj vlastní pojezd po kolejnicích výtahu, a to má zásadní vliv na stabilitu výtahu. Stroj má zvýšenou odolnost vůči výkyvům. Má speciální úchyty na dlouhé trubky i drobné spojovací díly. Bezpečně a rychle se tak dají přepravovat malé ale i rozměrné lešenářské díly. Toto provedení má obchodní označení Junior G. Tento výtah má výsuvné kolejnice, s dosahem podle typu od 18 do 24 m při sklonu 40 až 70°. Junior má podle provedení celkovou hmotnost od 750 do 1200 kg, což umožňuje jeho přepravu i za osobním automobilem. Kolejnice je možné i zalomit pomocí mechanicky nebo hydraulicky stavitelného lomeného dílu. To je výhodné zejména při dopravě materiálu na sedlové střechy. Zkušená obsluha jej na místě použití ustaví do dvaceti minut. K obsluze výtahu jsou zapotřebí jen dvě osoby. Jedna dole, která naloží náklad o celkové hmotnosti až 250 kg a ovládá pojezd koše po kolejnicích, druhá osoba v požadovaném místě náklad vykládá. Obsluhu lze jednoduše a rychle zaškolit a tak mají stavební výtahy často ve své nabídce i půjčovny stavebního nářadí.
Okno nákupní příležitosti
Je nepochybné, že se stavební výtahy značky Böcker opět vrátily do hry. Na českých stavbách se s nimi budeme potkávat ještě častěji, než dnes. Pro stavební firmy je to určitě dobrá zpráva. Mohou mít produkty prémiové kvality za ceny, které jsou díky aktivní podpoře prodeje a obchodní soutěži snížené na minimum. Okno nákupní příležitosti je nyní otevřené.
Autor článku: FOCUS MARKETING
Vydavadel časopisu: Českomoravská komora lešenářů
Zadavatel výroby: TopKarMoto
Součastně s PR textem byl vytvořen a otištěn i celostránkový inzerát